درباره آیه 8 سوره تحریم تفاسیر و بحث های زیادی وجود دارد.در این مجال کوتاه ، تنها یکی از کاربردی ترین روش های عمل به این دستور الهی و نتیجه آن را به حضورتان تقدیم می کنیم. جواد عنایتی ، از اهالی کاشان ،تصمیم می گیرد به فرمان الهی در سوره تحریم عمل کند

به گزارش فرهنگ نیوز، بسیاری از ما، این فرمایش خداوند عالمیان در سوره تحریم ، آیه 8 را شنیده و خوانده ایم که :

 

« یا أیُّهَا الذِّینَ آمَنُوا تُوبُوا إلی اللهِ تَوبَةً نَصُوحاً عَسی رَبُّکُمْ أنْ یُکَفِّرَ عَنکُم سَیِّئاتِکُم وَ یُدخِلَکُم جَنَّاتٍ تَجری مِن تَحتِها الأنهارُ »

 

   « ای کسانی که ایمان آورده اید! توبه کنید، توبه ای خالص، امید است [با این کار] پروردگارتان گناهانتان را ببخشد و شما را در باغهایی از بهشت که نهرها از زیر درختانش جاری است، وارد کند. »

 

پیرامون این آیه بحث ها و روایات تاریخی و کلامی زیادی وجود دارد که برای اطلاع از آن ها می توانید به کتب تفسیر و منابع فقهی مراجعه کنید. در این مجال کوتاه ، تنها یکی از کاربردی ترین روش های عمل به این دستور الهی و نتیجه آن را به حضورتان تقدیم می کنیم. باشد که در دل های سیاه ما غرق شده گان در گرداب عادات سخیف انسانی کارگر افتد:

 

 

 

جواد عنایتی ، یک بسیجی از اهالی کاشان ، در بهار سال 1363 هجری شمسی ، تصمیم می گیرد به فرمان الهی در سوره تحریم عمل کند و این تصمیم خود را این گونه مکتوب می کند:

 

 

 

این جانب جواد عنایتی در روز یکشنبه ، تاریخ 9/2/63 در ساعت 5/5 بعد از ظهر توبه کردم و از این تاریخ به بعد هرگز دنبال گناه نمی روم.

 

جناب جواد عنایتی ، حدود دو سال و نه ماه بعد ،  به تاریخ ۲۱ دی ماه سال ۱۳۶۵ طی عملیات کربلای ۵ در شلمچه مزد خود را دریافت می کند و بال در بال فرشتگان می گشاید